30 Μαΐου 2023

Άνοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας... και Άνοιξη | 봄 여름 가을 겨울 그리고 봄.


30 | 5 | 4 μ.Κ ~ Year ΙV AQ | 2023



Ο καιρός φέρνει στο μυαλό το κινηματογραφικό αριστούργημα του αείμνηστου Kim Ki-duk (김기덕): «Άνοιξη, Καλοκαίρι, Φθινόπωρο, Χειμώνας... και Άνοιξη» (봄 여름 가을 겨울 그리고 봄).

Καλοκαίρι το πρωί, φθινόπωρο το μεσημέρι ή το απόγευμα, και άνοιξη το απόγευμα ή το δειλινό (ή καλοκαίρι σε ένα μέρος, φθινόπωρο λίγα χιλιόμετρα παρακάτω, και άνοιξη πιο πέρα, σε ένα τρίτο μέρος). Μόνο ο χειμώνας λείπει...





.~`~.

Το βιβλίο μου κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Τόπος με τίτλο:


Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης
Από την Ουκρανία και την Πανδημία στη Νέα Πλανητική Τάξη

Δημήτρης Β. Πεπόνης




Μπορείτε να προμηθευτείτε και να παραγγείλετε Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης (Τόπος/mέta) σε όλα τα βιβλιοπωλεία πανελλαδικά. Ενδεικτικοί σύνδεσμοι με το βιβλίο: Πολιτεία, ΙανόςΠρωτοπορίαPublic κ.λπ.



~

Επικοινωνία: cosmoidioglossia@gmail.com

Αν θεωρείτε πως ο χρόνος που αφιερώνεται και οι ιδέες που εκφράζονται έχουν αξία, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κουμπί Donate προκειμένου να συμβάλλετε στην απρόσκοπτη συνέχιση του εγχειρήματος της Κοσμοϊδιογλωσσίας. Ευχαριστώ.


30 | 5 | 4 μ.Κ ~ Year ΙV AQ | 2023

15 Μαΐου 2023

Διατλαντικές σχέσεις και Ευρώπη στην τρέχουσα ιστορική συγκυρία.


15 | 5 | 4 μ.Κ ~ Year ΙV AQ | 2023

Μουσική Συνοδεία


Δύο κράτη μέλη του ΝΑΤΟ αντιστέκονται στον ηγεμονικό μονόλογο και την απόλυτη ομογενοποίηση που προσπαθούν να επιβάλλουν οι Ηνωμένες Πολιτείες στην Ευρώπη: η Γαλλία και η Τουρκία.

Οι κατά τόπους περιφερειακές επιτροπές του κόμματος της Ουάσινγκτον (γιατί αυτοί είναι οι ουσιαστικοί στρατηγικοί όροι με τους οποίους θα πρέπει να γίνονται αντιληπτά τα πολιτικά κόμματα) προσπαθούν να απομονώσουν τον πρόεδρο της Γαλλίας, ο οποίος μίλησε για τον κίνδυνο της μετατροπής της Ευρώπης σε υποτελή επαρχία των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής (vassalisation of Europe).

Ο Γάλλος πρόεδρος ουσιαστικά ισχυρίζεται ότι η συνθήκη που διαμορφώνεται στις διατλαντικές σχέσεις θυμίζει τις μεσογειακές σχέσεις ―για να δώσουμε ένα ιστορικό παράδειγμα― της Ρεπουμπλικανικής Ρώμης με την Πτολεμαϊκή Αίγυπτο: η Ευρώπη κινδυνεύει να γίνει σαν την Αίγυπτο της Κλεοπάτρας υπό την εξουσία του Καίσαρα της Ρώμης. Η Ευρωπαϊκή Ένωση και ο Βόρειος Ατλαντικός είναι για τις Η.Π.Α και την Ουάσινγκτον ό,τι ήταν η Αίγυπτος και η Μεσόγειος για την Ιταλία και τη Ρώμη: το λειτουργικό ισοδύναμο. Βέβαια οι Πτολεμαίοι, απέναντι στους Ρωμαίους, ήταν περισσότερο αξιοπρεπείς συγκριτικά με τους σημερινούς Ευρωπαίους, απέναντι στους Αμερικανούς, καθώς πολλοί από τους λεγόμενους «Ευρωπαϊστές», σε όχι αμελητέο βαθμό, αποδεικνύεται πως δεν είναι τίποτα περισσότερο από κεκαλυμμένοι Ατλαντιστές.

Υπάρχουν δύο προσεγγίσεις, η μια εκ των οποίων κυριαρχεί απόλυτα. Η πρώτη αντίληψη, απολύτως ηγεμονική (αλλά από ένα σημείο και ύστερα επίσης παραπλανητική), βασίζεται σε μια εσωτερική λογική και ασχολείται με το πολιτικό, οικονομικό και κοινωνικό πρότυπο της Ε.Ε και των Η.Π.Α και  με βάση τη συμπάθεια ή την αντιπάθεια επί του ενός ή του άλλου καταλήγει στο ότι είναι προτιμότερο το τάδε ή το δείνα. Η δεύτερη αντίληψη ακολουθεί μια εξωτερική λογική και την διαπίστωση ενός κλασικού: power begs to be balanced, και με σημερινούς όρους θεωρεί ότι η μεταβολή στην ισορροπία δυνάμεων που λαμβάνει χώρα σε πλανητικό επίπεδο θέτει το εξής δίλημμα στην ευρωπαϊκή ήπειρο: ανεξαρτησία και κυριαρχία ή υποτέλεια και πολυδιάσπαση (και η υποτέλεια σε πολυδιάσπαση θα οδηγήσει, απλά σε δεύτερο στάδιο και χρόνο και μετά από εσωτερικές συγκρούσεις, καθώς το μέλλον που προδιαγραφεί ο ηγεμόνας είναι φτώχεια και πόλεμος, μέσω της αξίωσής του για καταστροφή των σχέσεων του υποτελούς με τους άλλους μεγάλους ανταγωνιστές του ηγεμόνα. Το τελευταίο είναι συναφές με το γεγονός ότι ο πρόεδρος της Γαλλίας δεν επιθυμεί την καταστροφή των σχέσεων με την Κίνα, πόσο μάλλον έναν πόλεμο με αυτήν).

Οι αυτοαποκαλούμενοι Ευρωπαϊστές, λοιπόν, αργά ή γρήγορα θα δείξουν ποιο είναι το πραγματικό τους πρόσωπο αφού θα αναγκαστούν να πάρουν αποφάσεις, καθώς δεν μπορούν να υπεκφεύγουν αέναα από την ανάληψη των ευθυνών τους και να κρύβονται πίσω από την αδυναμία τους. Αν υποθέσουμε ότι αυτοί οι λεγόμενοι «Ευρωπαϊστές» όντως επιθυμούν τη δημιουργία ενός πολιτικού, οικονομικού και στρατηγικού υποκειμένου στον 21ο αιώνα που θα ακούει στο όνομα «Ευρώπη», τότε το σημαντικότερο εμπόδιο στη διαμόρφωση ενός τέτοιου δυνητικού ιστορικού υποκειμένου είναι ο Αμερικανό-Γερμανικός Ατλαντισμός, ο οποίος εκτός του ότι λειτουργεί ως ιδεολογία εκλογίκευσης της υποτέλειας επιπλέον οδηγεί και σε έναν ολοένα εντονότερο ανταγωνισμό μεταξύ Παρισιού και Βερολίνου, που πλέον σε στιγμές λαμβάνει τη μορφή ανοιχτής αντιπαράθεσης, και σε δυνητικό σπάσιμο του Γαλλό-Γερμανικού Άξονα.

Οι Ατλαντιστές όπου γης ―που έχουν μετατρέψει τον τελευταίο Ατλαντιστή πολιτικό παλαιάς κοπής, υπερήλικα και γεννημένο το 1942, Τζο Μπάιντεν σε καταφύγιο και σύμβολό τους― έπαθαν έμφραγμα αρχικά με την έξοδο του Ηνωμένου Βασιλείου από την Ευρωπαϊκή Ένωση, στη συνέχεια παραλίγο να πάθουν ανακοπή με την εκλογή ενός προέδρου των Ηνωμένων Πολιτειών της Αμερικής (Τράμπ), ενώ ανεβάζουν πίεση σταθερά εδώ και περίπου μια δεκαετία με έναν πρόεδρο της Τουρκίας (Ερντογάν). Τώρα κατακεραυνώνουν και προσπαθούν να απομονώσουν έναν πρόεδρο της Γαλλίας (Μακρόν). 

Τα προηγούμενα αποτελούν συμπτώματα της απαρχής της μετα-μονοπολικής/αμερικανικής εποχής στην Ευρώπη, όπως συμβαίνει και στον υπόλοιπο πλανήτη. Το είδαμε στην Κεντρική Ασία και στη Μέση Ανατολή. Το βλέπουμε στο ξεκίνημά του και στην Ευρώπη με απείρως μεγαλύτερες αντιστάσεις, εντάσεις και κρίσεις.  

Ο τρόπος αντιμετώπισης του πολέμου στην Ουκρανία χρησιμοποιείται από τους μεν Ατλαντιστές ως φάρμακο, μέσω μιας προσπάθειας να καταπολεμηθούν τόσο τα προηγούμενα συμπτώματα όσο και η ίδια η ασθένεια, από τους δε Ευρωπαϊστές ως ναρκωτικό, καλλιεργώντας την ψευδαίσθηση ότι οι Ηνωμένες Πολιτείες επιστρέφουν στην Ευρώπη με ψυχροπολεμικούς όρους, δηλαδή με την πρόθεση και τη διάθεση να αναλάβουν το κόστος και το βάρος μιας πλήρους δέσμευσης. 


Περισσότερα στο βιβλίο μου:


Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης
Από την Ουκρανία και την Πανδημία στη Νέα Πλανητική Τάξη

Δημήτρης Β. Πεπόνης




Μπορείτε να προμηθευτείτε και να παραγγείλετε Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης (Τόπος/mέta) σε όλα τα βιβλιοπωλεία πανελλαδικά. Ενδεικτικοί σύνδεσμοι με το βιβλίο: Πολιτεία, ΙανόςΠρωτοπορίαPublic κ.λπ.



~

Επικοινωνία: cosmoidioglossia@gmail.com

Αν θεωρείτε πως ο χρόνος που αφιερώνεται και οι ιδέες που εκφράζονται έχουν αξία, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κουμπί Donate προκειμένου να συμβάλλετε στην απρόσκοπτη συνέχιση του εγχειρήματος της Κοσμοϊδιογλωσσίας. Ευχαριστώ.


15 | 5 | 4 μ.Κ ~ Year ΙV AQ | 2023

9 Μαΐου 2023

Ατλαντισμός και παγκόσμιοι πόλεμοι στο παρελθόν, το παρόν και το πιθανό μέλλον.


9 | 5 | 4 μ.Κ ~ Year ΙV AQ | 2023

Μουσική Συνοδεία


Οι λεγόμενες ναυτικές δυνάμεις, δηλαδή το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Ηνωμένες Πολιτείες, δεν μπορούν να επικρατήσουν σε μεγάλης κλίμακας πόλεμο δίχως συνεργασία με κάποια χερσαία, ηπειρωτικού μεγέθους ή και πολυπληθή δύναμη, χωρίς τη θυσία της. 

Το τίμημα, το αίμα και η βούληση των Ρώσσων-Σοβιετικών και των Κινέζων ―το γεγονός ότι ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν ένα σχεδόν ασύλληπτο τίμημα με σκοπό να μην υποταχθούν στη βούληση της αντίπαλης πλευράς― ήταν η προϋπόθεση της  ήττας της Γερμανίας και της Ιαπωνίας, και της επικράτησης της λεγόμενης «σωστής πλευράς της ιστορίας», δηλαδή της Αγγλό-Αμερικανικής.

Η Ατλαντοκεντρική ιδεολογία, ιστοριογραφία και ερμηνευτική γενικά και η Αγγλό-Αμερικανοκεντρική ερμηνεία της ιστορίας των πολέμων ειδικότερα είναι παραπλανητική (τι ακριβώς λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο του Αμερικανό-Γερμανικού Ατλαντισμού στις μέρες μας θα αποτελέσει αντικείμενο μελλοντικών δημοσιεύσεων).

Τα 35-40 εκατομμύρια των νεκρών Ρώσσων-Σοβιετικών και Κινέζων σε Ανατολική Ασία και Ανατολική Ευρώπη, τα 13-15 εκατομμύρια των νεκρών Πολωνών, Ινδονήσιων, Ινδών, Γιουγκοσλάβων, Ελλήνων, Φιλιππινέζων και Γάλλων, υπήρξαν η προϋπόθεση του θανάτου περίπου 9-11 εκατομμυρίων Γερμανών και Ιαπώνων κατά τη διάρκεια του πολέμου και της επακόλουθης μεταπολεμικής ειρήνης και ζωής, όχι απλώς το μόλις ένα εκατομμύριο των νεκρών Άγγλων και Αμερικανών. 

Γι' αυτό και δίχως τη θυσία ανατολικών και δυτικών Σλάβων ειδικά, και Ευρωπαίων γενικότερα, εναντίον της Ρωσσίας στο παρόν, και χωρίς τη θυσία Ρώσσων και Ινδών, καθώς επίσης Ιαπώνων και Φιλιππινέζων, εναντίον της Κίνας στο μέλλον, οι Ηνωμένες Πολιτείες της Αμερικής δεν πρόκειται να φέρουν εις πέρας και να πραγματοποιήσουν τις ηγεμονικές τους αξιώσεις και επιδιώξεις. Και «η σωστή πλευρά της ιστορίας» θα χάσει το νόημά της και θα διαψευσθεί, όπως έχασε το νόημά του και διαψεύσθηκε «το τέλος της ιστορίας».


Περισσότερα στο βιβλίο μου:


Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης
Από την Ουκρανία και την Πανδημία στη Νέα Πλανητική Τάξη

Δημήτρης Β. Πεπόνης




Μπορείτε να προμηθευτείτε και να παραγγείλετε Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης σε όλα τα βιβλιοπωλεία πανελλαδικά. Ενδεικτικοί σύνδεσμοι με το βιβλίο: Πολιτεία, ΠρωτοπορίαΙανόςPublic κ.λπ.



~

Επικοινωνία: cosmoidioglossia@gmail.com

Αν θεωρείτε πως ο χρόνος που αφιερώνεται και οι ιδέες που εκφράζονται έχουν αξία, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κουμπί Donate προκειμένου να συμβάλλετε στην απρόσκοπτη συνέχιση του εγχειρήματος της Κοσμοϊδιογλωσσίας. Ευχαριστώ.


9 | 5 | 4 μ.Κ ~ Year ΙV AQ | 2023

6 Μαΐου 2023

Ανθρωποποίηση.


6 | 5 | 4 μ.Κ ~ Year ΙV AQ | 2023

I

II



.~`~.

Το βιβλίο μου κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Τόπος με τίτλο:


Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης
Από την Ουκρανία και την Πανδημία στη Νέα Πλανητική Τάξη

Δημήτρης Β. Πεπόνης




Μπορείτε να προμηθευτείτε και να παραγγείλετε Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης σε όλα τα βιβλιοπωλεία πανελλαδικά. Ενδεικτικοί σύνδεσμοι με το βιβλίο: Πολιτεία, ΙανόςΠρωτοπορίαPublic κ.λπ.



~

Επικοινωνία: cosmoidioglossia@gmail.com

Αν θεωρείτε πως ο χρόνος που αφιερώνεται και οι ιδέες που εκφράζονται έχουν αξία, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κουμπί Donate προκειμένου να συμβάλλετε στην απρόσκοπτη συνέχιση του εγχειρήματος της Κοσμοϊδιογλωσσίας. Ευχαριστώ.


6 | 5 | 4 μ.Κ ~ Year ΙV AQ | 2023

5 Μαΐου 2023

Περί Φιλίας ― μέρος α΄.


4 | 5 | 4 μ.Κ ~ Year ΙV AQ | 2023

Μουσική Συνοδεία



Πραγματικά, κανένας δεν θα επέλεγε να ζει δίχως φίλους, κι ας είχε όλα τα υπόλοιπα αγαθά. Ακόμη και οι πλούσιοι άνθρωποι, όπως και αυτοί που έχουν αξιώματα και εξουσία, έχουν ιδιαίτερα μεγάλη ανάγκη από φίλους. Αλήθεια, ποιό το όφελος όλης αυτής της καλής τους κατάστασης αν δεν υπάρχει η δυνατότητα της ευεργεσίας, η οποία γίνεται κατά κύριο λόγο και στην πιο αξιέπαινη μορφή της προς τους φίλους; Και από την άλλη, πώς θα μπορούσε όλη αυτή η καλή κατάσταση να διατηρηθεί και να διαφυλαχθεί δίχως τους φίλους; Γιατί όσο μεγαλύτερη είναι τόσο επισφαλέστερη είναι. Αλλά και στη φτώχεια και στις άλλες δυστυχίες της ζωής οι άνθρωποι θεωρούν τους φίλους ως το μόνο καταφύγιο. 

Για τους νέους οι φίλοι είναι μια βοήθεια που τους κάνει να αποφεύγουν τα λάθη· στους ηλικιωμένους ανθρώπους προσφέρουν φροντίδα και περιποίηση, και αποτελούν ένα συμπλήρωμα για τις δραστηριότητες της ζωής που, εξαιτίας της φυσικής τους αδυναμίας, παρουσιάζονται μειωμένες· τους ανθρώπους, τέλος, που βρίσκονται στην ακμή της ηλικίας τους τούς βοηθούν με το να τους ωθούν σε πράξεις καλές και ωραίες — «σαν πάνε δυο μαζί»: πραγματικά, οι άνθρωποι γίνονται τότε πιο δυνατοί στις σκέψεις και στις πράξεις. 

Φαίνεται, επίσης, ότι η φιλία ενυπάρχει από τη φύση στον γονιό για το παιδί και στο παιδί για τον γονιό του, και όχι μόνο στους ανθρώπους αλλά και στα πουλιά και σε όλα σχεδόν τα ζώα· τη νιώθουν το ένα για το άλλο όλα τα όντα που έχουν κοινή καταγωγή — ιδιαίτερα οι άνθρωποι· αυτός είναι και ο λόγος που επαινούμε αυτούς που νιώθουν αγάπη για τους συνανθρώπους τους. Μπορούμε να το προσέξουμε και στα ταξίδια μας, στα ξένα, πόσο κοντινός είναι ο κάθε άνθρωπος στον άλλον άνθρωπο και πόσο φιλικός. 

Φαίνεται επίσης ότι η φιλία συνέχει και τις πόλεις, και οι νομοθέτες νοιάζονται πιο πολύ γι᾽ αυτήν παρά για τη δικαιοσύνη (πολύ φυσικό, αφού η ομόνοια φαίνεται πως είναι κάτι παρόμοιο με τη φιλία): αυτήν επιθυμούν κατά κύριο λόγο, και κοιτάζουν κατά κύριο λόγο να διώξουν από την πόλη τη διχόνοια, που τί άλλο είναι παρά μίσος και έχθρα;

Αν οι άνθρωποι είναι φίλοι μεταξύ τους δεν την έχουν ανάγκη τη δικαιοσύνη, ενώ αν είναι δίκαιοι χρειάζονται επιπλέον και τη φιλία, και η πιο γνήσια μορφή δικαιοσύνης θεωρείται πως έχει όλα τα χαρακτηριστικά της φιλίας...

~

Ίσως όμως τα πράγματα θα γίνονταν σαφέστερα σε σχέση με το θέμα αυτό, αν πρώτα γνωρίζαμε ποιό είναι ακριβώς το αντικείμενο της αγάπης, αυτό που γεννάει τη φιλία. Γιατί δεν φαίνεται να κινεί την αγάπη και να γεννάει τη φιλία το καθετί, παρά μόνο αυτό που είναι άξιο να αγαπηθεί και να προκαλέσει τη φιλία, και τέτοιο θεωρείται πως είναι το αγαθό, το ευχάριστο, και το χρήσιμο... Τρεις είναι λοιπόν οι λόγοι για τους οποίους οι άνθρωποι αγαπούν και δημιουργούν μεταξύ τους φιλίες... Οι τρεις αυτοί λόγοι διαφέρουν μεταξύ τους ως προς το είδος — άρα και οι μορφές της αγάπης και τη φιλίας. Τρία, επομένως, είδη φιλίας υπάρχουν, ακριβώς όσα είναι και τα πράγματα που είναι άξια να αγαπηθούν...

Αυτοί λοιπόν που αγαπούν ο ένας τον άλλον και γίνονται φίλοι για τη χρησιμότητα, δεν αγαπούν τον άλλον καθεαυτόν, αλλά για το αγαθό που μπορεί να πάρει από αυτόν. Το ίδιο και στην περίπτωση που οι άνθρωποι αγαπούν ο ένας τον άλλον και γίνονται φίλοι για χάρη της ευχαρίστησης· πραγματικά, οι άνθρωποι αγαπούν τους χαριτολόγους όχι για τον χαρακτήρα τους, αλλά γιατί τους είναι ευχάριστοι. Και αυτοί λοιπόν που αγαπούν τους άλλους και τους κάνουν φίλους τους για τη χρησιμότητά τους τούς αγαπούν για χάρη αυτού που είναι αγαθό γι᾽ αυτούς τους ίδιους, και αυτοί που αγαπούν τους άλλους και τους κάνουν φίλους τους για χάρη της ευχαρίστησης τούς αγαπούν για χάρη αυτού που είναι ευχάριστο γι᾽ αυτούς τους ίδιους, και όχι γιατί το πρόσωπο που αγαπούν έχει αυτές κι αυτές τις ιδιότητες, αλλά γιατί είναι γι᾽ αυτούς ένα πρόσωπο χρήσιμο ή ευχάριστο. 

Αυτές λοιπόν οι φιλίες είναι φιλίες για έναν λόγο συμπτωματικό, αφού το πρόσωπο που αγαπιέται δεν αγαπιέται επειδή είναι αυτό που είναι, αλλά επειδή εξασφαλίζει σ᾽ αυτόν που το αγαπάει κάποιο αγαθό ή κάποια ευχαρίστηση. Ε, αυτού του είδους οι φιλίες διαλύονται εύκολα, αν τα δύο μέρη δεν παραμένουν αυτό που ήταν· πραγματικά, αν ο ένας δεν είναι πια ευχάριστος ή χρήσιμος στον άλλον, ο άλλος παύει να τον αγαπάει. Το χρήσιμο όμως δεν μένει σταθερά το ίδιο, αλλά συνεχώς αλλάζει. Αν λοιπόν λείψει ο λόγος για τον οποίο τα δύο αυτά άτομα ήταν φίλοι, διαλύεται και η φιλία, αφού η φιλία τους είχε δημιουργηθεί μόνο για τον συγκεκριμένο λόγο.

Αυτού του είδους η φιλία φαίνεται ότι γεννιέται κατά κύριο λόγο μεταξύ των μεγάλης ηλικίας ανθρώπων (γιατί οι άνθρωποι αυτής της ηλικίας δεν επιδιώκουν το ευχάριστο αλλά το ωφέλιμο), και από αυτούς που βρίσκονται στην ακμή της ηλικίας τους, αλλά και από τους νέους όσοι επιδιώκουν το συμφέρον τους. Ούτε και η συμβίωση αρέσει και τόσο στους ανθρώπους αυτούς· γιατί είναι φορές που δεν είναι ούτε και ευχάριστοι ο ένας στον άλλον· δεν τη χρειάζονται λοιπόν οι άνθρωποι αυτοί αυτού του είδους τη συντροφιά, εκτός κι αν είναι ωφέλιμοι ο ένας στον άλλον· γιατί ως εκεί είναι οι άνθρωποι αυτοί ευχάριστοι ο ένας στον άλλον, όσο έχουν ελπίδες για κάποιο όφελος ο ένας από τον άλλον...

Αντίθετα, η φιλία των νέων ανθρώπων θεωρείται ότι έχει για στόχο της την ευχαρίστηση· γιατί αυτοί ζουν κάτω από την επήρεια και την καθοδήγηση του πάθους, και αυτό που κατά κύριο λόγο επιδιώκουν είναι η ευχαρίστηση και ό,τι είναι παρόν. Καθώς όμως προχωρεί η ηλικία, αλλάζουν και τα πράγματα που τους είναι ευχάριστα. Αυτός είναι ο λόγος που οι νέοι άνθρωποι γίνονται γρήγορα φίλοι και γρήγορα, πάλι, παύουν να είναι φίλοι: η φιλία τους αλλάζει καθώς αλλάζει αυτό που τους είναι ευχάριστο, και αυτού του είδους η ευχαρίστηση αλλάζει γρήγορα. Είναι και ερωτικοί οι νέοι· γιατί η ερωτική φιλία σχετίζεται κατά κύριο λόγο με το πάθος και την ευχαρίστηση· αυτός είναι και ο λόγος που οι νέοι ερωτεύονται και ο έρωτάς τους περνάει γρήγορα — τα αισθήματά τους αλλάζουν πολλές φορές μέσα στην ίδια μέρα. Οι άνθρωποι, πάντως, αυτοί θέλουν να περνούν μαζί τις μέρες τους και να συμβιώνουν: έτσι την καταλαβαίνουν αυτοί τη φιλία...

~

Οι άνθρωποι όμως που θέλουν το καλό των φίλων τους για χάρη των φίλων τους είναι οι γνησιότεροι φίλοι: ο λόγος είναι ότι αυτό το κάνουν επειδή αυτή είναι η φύση τους και όχι για έναν συμπτωματικό λόγο. Διαρκεί λοιπόν η φιλία αυτών των ανθρώπων για όσο διάστημα αυτοί είναι αγαθοί — και η αρετή είναι κάτι το μόνιμο. Ο καθένας από τους δύο είναι καθεαυτόν αγαθός και αγαθός για τον φίλο του· πραγματικά, οι αγαθοί άνθρωποι είναι και καθεαυτούς αγαθοί και ωφέλιμοι ο ένας στον άλλον. Με τον ίδιο τρόπο είναι και ευχάριστοι ο ένας στον άλλον· πραγματικά, οι αγαθοί άνθρωποι είναι και καθεαυτούς ευχάριστοι και ευχάριστοι ο ένας στον άλλον· γιατί στον κάθε άνθρωπο είναι πηγή ευχαρίστησης και οι δικές του πράξεις και όσες άλλες μοιάζουν με τις δικές του — και οι πράξεις των αγαθών ανθρώπων είναι ίδιες ή παρόμοιες...

Αυτού του είδους οι φιλίες είναι φυσικά σπάνιες· ο λόγος είναι ότι αυτού του είδους άνθρωποι υπάρχουν μόνο λίγοι. Έπειτα αυτού του είδους η φιλία χρειάζεται χρόνο και κλίμα αμοιβαίας οικειότητας: όπως λέει και η παροιμία, οι άνθρωποι δεν είναι δυνατό να γνωρίσουν καλά ο ένας τον άλλον, αν δεν φάνε πρώτα μαζί «ψωμί και αλάτι»· ούτε είναι δυνατό να αποδεχθεί ο ένας τον άλλον και να γίνουν φίλοι, αν πρώτα δεν θεωρηθεί ο ένας από τον άλλον άξιος αγάπης και αν ο ένας δεν κερδίσει την εμπιστοσύνη του άλλου: αυτοί που δείχνουν γρήγορα ο ένας στον άλλον τα σημάδια της φιλίας θέλουν, βέβαια, να είναι φίλοι, δεν είναι όμως, αν δεν είναι άξιοι να αγαπηθούν και αν το πράγμα δεν τους είναι γνωστό· η θέληση για φιλία μπορεί να γεννηθεί γρήγορα, η φιλία όμως όχι.


Αριστοτέλης




.~`~.

Το βιβλίο μου κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Τόπος με τίτλο:


Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης
Από την Ουκρανία και την Πανδημία στη Νέα Πλανητική Τάξη

Δημήτρης Β. Πεπόνης




Μπορείτε να προμηθευτείτε και να παραγγείλετε Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης σε όλα τα βιβλιοπωλεία πανελλαδικά. Ενδεικτικοί σύνδεσμοι με το βιβλίο: Πολιτεία, ΙανόςΠρωτοπορίαPublic κ.λπ.



~

Επικοινωνία: cosmoidioglossia@gmail.com

Αν θεωρείτε πως ο χρόνος που αφιερώνεται και οι ιδέες που εκφράζονται έχουν αξία, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κουμπί Donate προκειμένου να συμβάλλετε στην απρόσκοπτη συνέχιση του εγχειρήματος της Κοσμοϊδιογλωσσίας. Ευχαριστώ.


4 | 5 | 4 μ.Κ ~ Year ΙV AQ | 2023

4 Μαΐου 2023

Συνέντευξη στον Κώστα Καλέτσιο στο κανάλι της Ναυτεμπορικής για το «Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης» (video).


29 | 4 | 4 μ.Κ ~ Year ΙV AQ | 2023

.~`~.

Ευχαριστώ τον Κώστα Καλέτσιο για την πρόσκληση να συνομιλήσουμε στην εκπομπή του με αφορμή την κυκλοφορία του βιβλίου μου «Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης. Από την Ουκρανία και την Πανδημία στη Νέα Πλανητική Τάξη» (Τόπος), για τη φιλοξενία του, τις ουσιαστικές του ερωτήσεις και για το δημοσιογραφικό του ήθος.

~

Δείτε περισσότερες δημοσιεύσεις ―συζητήσεις, συνεντεύξεις και βίντεο― για το «Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης».


.~`~.

Το βιβλίο μου κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Τόπος με τίτλο:


Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης
Από την Ουκρανία και την Πανδημία στη Νέα Πλανητική Τάξη

Δημήτρης Β. Πεπόνης




Μπορείτε να προμηθευτείτε και να παραγγείλετε Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης σε όλα τα βιβλιοπωλεία πανελλαδικά. Ενδεικτικοί σύνδεσμοι με το βιβλίο: Πολιτεία, ΙανόςΠρωτοπορίαPublic κ.λπ.



~

Επικοινωνία: cosmoidioglossia@gmail.com

Αν θεωρείτε πως ο χρόνος που αφιερώνεται και οι ιδέες που εκφράζονται έχουν αξία, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κουμπί Donate προκειμένου να συμβάλλετε στην απρόσκοπτη συνέχιση του εγχειρήματος της Κοσμοϊδιογλωσσίας. Ευχαριστώ.


29 | 4 | 4 μ.Κ ~ Year ΙV AQ | 2023

Συζήτηση με τον Γιώργο Σιβρίδη για «Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης» (video).


4 | 5 | 4 μ.Κ ~ Year ΙV AQ | 2023

Μουσική Συνοδεία

.~`~.

Ευχαριστώ τον φίλο Γιώργο Σιβρίδη (ιστοσελίδα: The Mermaid Tavern) για τη φιλοξενία στον ζεστό και όμορφο χώρο του και για την ποικιλόμορφη, χαλαρή και ωραία κουβέντα μας, όπως συνηθίζουμε εδώ και χρόνια. Ευχαριστώ, επίσης, την ομάδα του Cognosco για τη βιντεοσκόπηση και τη δημοσίευση της συζήτησης.

~

Δείτε περισσότερες δημοσιεύσεις ―συζητήσεις, συνεντεύξεις και βίντεο― για το «Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης».


.~`~.

Το βιβλίο μου κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Τόπος με τίτλο:


Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης
Από την Ουκρανία και την Πανδημία στη Νέα Πλανητική Τάξη

Δημήτρης Β. Πεπόνης




Μπορείτε να προμηθευτείτε και να παραγγείλετε Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης σε όλα τα βιβλιοπωλεία πανελλαδικά. Ενδεικτικοί σύνδεσμοι με το βιβλίο: Πολιτεία, ΙανόςΠρωτοπορίαPublic κ.λπ.



~

Επικοινωνία: cosmoidioglossia@gmail.com

Αν θεωρείτε πως ο χρόνος που αφιερώνεται και οι ιδέες που εκφράζονται έχουν αξία, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κουμπί Donate προκειμένου να συμβάλλετε στην απρόσκοπτη συνέχιση του εγχειρήματος της Κοσμοϊδιογλωσσίας. Ευχαριστώ.


4 | 5 | 4 μ.Κ ~ Year ΙV AQ | 2023

Συζήτηση για το «Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης» με τον Μανώλη Βαρδή στο Αντίφωνο (video).


29 | 4 | 4 μ.Κ ~ Year ΙV AQ | 2023

.~`~.

Ευχαριστώ το Αντίφωνο για τη φιλοξενία και τον Μανώλη Βαρδή για τον χρόνο που αφιέρωσε προκειμένου να διαβάσει το βιβλίο μου «Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης. Από την Ουκρανία και την Πανδημία στη Νέα Πλανητική Τάξη» (Τόπος) και για την πλούσια, απροκατάληπτη και ελεύθερη συζήτηση.

~





Δείτε περισσότερες δημοσιεύσεις ―συζητήσεις, συνεντεύξεις και βίντεο― για το «Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης».


.~`~.

Το βιβλίο μου κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Τόπος με τίτλο:


Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης
Από την Ουκρανία και την Πανδημία στη Νέα Πλανητική Τάξη

Δημήτρης Β. Πεπόνης




Μπορείτε να προμηθευτείτε και να παραγγείλετε Το Τέλος της Μεγάλης Παρέκκλισης σε όλα τα βιβλιοπωλεία πανελλαδικά. Ενδεικτικοί σύνδεσμοι με το βιβλίο: Πολιτεία, ΙανόςΠρωτοπορίαPublic κ.λπ.



~

Επικοινωνία: cosmoidioglossia@gmail.com

Αν θεωρείτε πως ο χρόνος που αφιερώνεται και οι ιδέες που εκφράζονται έχουν αξία, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το κουμπί Donate προκειμένου να συμβάλλετε στην απρόσκοπτη συνέχιση του εγχειρήματος της Κοσμοϊδιογλωσσίας. Ευχαριστώ.


29 | 4 | 4 μ.Κ ~ Year ΙV AQ | 2023